Faciliteter

Ordensreglement for Lindegårdens Rideklub

Vis hensyn 🙂

I stalden:

• Hestene må kun være bundet ved bommen udenfor samt på staldgangen, hvis der er personer til stede. Din hest kan komme meget alvorligt til skade, hvis den bliver bange, og du risikerer, at den ikke længere kan stå bundet.
  • Hestene må ikke fodres ved bommen udenfor. Der kan let opstå uenigheder blandt hestene, når kun en hest får foder.
  • Grimer må ikke efterlades i træk-tovene på staldgang eller ved bommene, da du kan risikere, at en hest/pony får benene i den og kan brække benet.
  • Vaskepladsen efterlader du i rengjort stand. Det er ikke særlig lækkert at træde rundt i efterladte hestepærer.
  • Når du er færdig med at ordne din hest, enten udenfor eller på staldgangen, skal du feje op efter dig, så der ser lige så pænt ud, som da du kom.
  • Vi anbefaler, at du bærer ridehjelm, når du henter heste på marken.
  • Alle rydder op efter sig selv i rytterstuen, så det bliver et sted, alle synes er rart at opholde sig i.
  • For at sikre ro i staldene skal du være færdig med at ride kl. 21.30, og senest kl. 22 skal du forlade Lind.

Turridning:

• Når I rider tur, skal en af jer være fyldt 15 år. I huske mobiltelefon og sikkerhedsvesten med Lindegårdens logo på. Den kan købes hos Erik og Inge for 75 kr. Husk at fortælle Inge eller Erik, når I rider tur!
  • Vis hensyn, når I rider i villakvartererne bagved Lind. I skal samle op efter jeres hest hvis den ”lægger sit visitkort” på vejene og fortovene.

Under ridning:

• Du må ikke bruge din mobiltelefon, mens du rider/skridter af. Du kan ikke være opmærksom på din hest og evt. andre, som du rider sammen med.
  • Der skal være plads til alle på alle baner og i ridehuset. Det betyder, at du ikke kan bede andre om at ride udenfor, fordi du ønsker ridehuset for dig selv. Dette bedes også respekteret af forældrene.
  • Ved ridning på bane rides der altid venstre mod venstre
  • Opsidning og afsidning skal ske på midten af banen og IKKE på hovslaget
  • Du må ikke springe alene, uanset om det er et enkelt spring eller bane. Der skal altid være en voksen (min. 18 år) til stede.